Ljungbyholms GoIF

Organisationsstruktur

Såhär ser strukturen ut för Ljungbyholms GoIF, från det högsta organet Riksidrottsförbundet och hela vägen ner i verksamheten.

Riksidrottförbundet

Idrottssveriges högst beslutande organ.

RF SISU Småland

Förbundet som ger Ljungbyholms GoIF råd och stöttning i alla typer av föreningsrelaterade frågeställningar. Ordförande har avstämning med föreningens kontaktperson på RF SISU Småland regelbundet, utförligt minst två gånger per år.

Ljungbyholms GoIF

Moderföreningen bildad 1938. Ansvaras idag av två firmatecknare, ordförande och kassör. Fungerar både som idrottsförening och samhällsförening. Ledorden "Så många som möjligt så länge som möjligt" är ord som varje ansvarig i föreningen ska bära med sig med stolthet!

Årsmötet

Föreningens högst beslutande organ. Årsmötet hålls i mars månad varje år och väljer kommande års styrelse. Samtliga medlemmar som fyllt 15 år är röstberättigade. Mer om årsmötet går att läsa i föreningens Stadgar 2016

Styrelse

Sammankallande för styrelsen och dess möten är ordförande. Styrelsemöten hålls ca 12-15 gånger per år och här avhandlas stort som smått. Styrelseledamöter, förutom ordförande, vice ordförande och kassör är resp. sektions ordförande. Brinner du för föreningsarbete? Har du tankar och idéer om Ljungbyholm som samhälle och har du lust och viljan att vara en del av föreningen? Självklart är du välkommen till oss!! Hör av dig till någon i styrelsen så ser vi till att din röst blir hörsammad.

Sektioner

Seniorsektionen fotboll herr - här hittar ni föreningens seniorer i fotboll vars hemmaarena är Fruskogsvallen i Ljungbyholm. Seriespel med såväl A- som B-lag.

Seniorsektionen fotboll dam - Team södermöre är södermöreföreningarnas gemensamma seniorlag för damer, som vart tredje år spelar sina hemmamatcher på Fruskogsvallen.

Innebandysektionen - from 31-okt 2015 spelar äntligen innebandyseniorerna sina hemmamatcher i Ljungbyholms nya sporthall (tidigare Trekantens sporthall). Så kom och kolla in hur riktig innebandy ska spelas!! Sugen på att träna barn/ungdomar i innebandy? Föreningen söker ledare. Välkommen att kontakta innebandysektionens ordförande för dialog.

Ungdomssektionen - med över 200 aktiva barn och ungdomar är denna sektionen föreningens största, en sektion just nu helt i fotbollens tecken, men fler idrotter är varmt välkomna. Förutom fotbollslag i flera ålderskullar anordnar sektionen flera aktiviteter årligen. Välkommen att läsa om några av dem här.

Folkhälsosektionen - sektionen som arbetar brett inom folkhälsospektrat. Gymnastik för såväl barn som vuxna samt badminton, tennis och inte minst vår mycket uppskattade isbana. Vill du haka på någon av grupperna/idrotterna? Eller har du någon egen idé om vad som skulle kunna passa inom folkhälsoområdet? Stavgång, löpgrupp eller något annat? Varmt välkommen med dina idéer till sektionsordförande.

Trivselsektionen - sektionen som minst sagt ser till att öka på alla andras trivsel i föreningen. Står för alla inköp och all planering inför t ex A-lagets hemmamatcher i fotboll när det gäller kiosken vid Fruskogsvallen. Sektionen står också för inköpen och försäljningen vid Himlaspelen, anordnar filt-/bakluckeloppis och mycket, mycket mer.

Plan- och fastighetssektionen - ansvarar för föreningens alla byggnader, planer och personal. Löpnande underhåll och nyskapande projekt vad gäller dessa delar ligger på sektionen. Här finns också ansvaret över föreningens lotteriverksamhet. Nytt för 2015 är också ansvaret för Ljungbyholms sporthall.

Idrotter

Fotboll