Ljungbyholms GoIF

INKOMSTBRINGANDE AKTIVITETER
2023-02-09 11:28

Information

Nu är det snart dags att välja er inkomstbringande aktivitet för 2023. Som ni säkert vet så är detta Ljungbyholms Goif:s sätt att finansiera vår verksamhet, samtidigt som vi håller aktivitetsavgifter låga för våra medlemmar. Allt för att så många som möjligt ska kunna delta i någon/några idrotter eller aktiviteter i föreningen.

Hur funkar det?

Man ska välja en inkomstbringande aktivitet per aktiv (oavsett hur många idrotter den aktive är med i). Har man flera aktiva i familjen ska man välja flera aktiviteter (en per aktiv). Det går att välja samma aktivitet till flera aktiva. Tänk då på att man får högre krav, t.ex. två aktiva i familjen och väljer julkalendrar, så blir kravet 20 st. kalendrar.

Sedan ska man ställa upp och stå i kiosken på minst en match på Guldfågeln arena. Detta är en obligatorisk aktivitet.

Ytterligare en obligatorisk aktivitet är utdelning av frallor i samhället. Utdelning av beställningslappar, insamling av dessa och sen utdelning av frallor 10st veckor under vår och höst. Dessa pengar går oavkortat så de äldsta lagen varje år skall kunna medverka i Gothia Cup. Start av denna aktivitet kan variera något beroende av mängden ungdomslag men börjar runt det året man går in i seriespel.

Hur väljer man?

Snart kommer er lagledare/tränare ta kontakt med er för att få in uppgifter. Svara innan den 15/2.

Nedan kommer en beskrivning av aktiviteterna som ni kan välja mellan. Vissa aktiviteter finns det ett maxantal av utförare och kan därför bli fulltecknade. Om detta händer så kan man få välja om.

Inkomstbringande aktiviteter

Sportlotten

Tid: mars

Den aktive ska sälja sportlotten om minst 10 st. Se info om häftet på www.sportlotteriet.se.

Sälja New Body fokus kryddor

Tid: april/maj

Du ska sälja Newbody-produkter och kravet är att sälja minst 7 paket.

Info om produkterna finns på:

Himlaspelen 26 maj

Sköta ruljangsen kring kiosken under himlaspelen.

Toa- och hushållspapper

Tid: april och oktober

Du ska hjälpa till att leverera ut balar med papper till de som beställt. Tillgång till bil och släp är att föredra. Leveransen är en gång på våren och en gång på hösten.

Newbody fokus kläder

Tid: oktober

Du ska sälja Newbody-produkter till grannar, vänner m.m. Kravet är att man registrerar sig och minst säljer 7 paket. Mer info finns på:

Julkalendrar

Tid: november

Du ska sälja Bingolottos julkalendrar. Kravet är att man säljer minst 10 st.

Välkommen till en Säker och Trygg förening
Sponsorer 2024